نظرسنجی سایت

دنبال پاورپوینت درسی کدام پایه تحصیلی هستید؟

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 574
  • بازدید دیروز : 1382
  • بازدید کل : 1696414

پیوند ها

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بهره ­وری


مبانی نظری و پیشینه تحقیق بهره ­وری

عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق بهره­وری

فرمت ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 15

همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن

منابع کامل

ممکن است در توضیحات بهم پیوستگی در کلمات وجود داشته باشد ولی در فایل word اینگونه نیست.

 

قسمتی از متن:

 اهمیت بهره ­وری

در جهان امروز بهره­وری تقریبا مترادف با پیشرفت می­باشد. استاندارد زندگی در یک جامعه به درجه­ای از تأمین حداقل نیازهای جامعه بستگی دارد. به‌عبارت‌دیگر مقدار و کیفیت غذا، پوشاک، مسکن، آموزش و امنیت اجتماعی، استاندارد زندگی را تعیین می­کند. برای ارتقای استاندارد زندگی باید غذا، پوشاک، مسکن و ... بیشتر تولید شود. افزایش مقدار تولید کالاها و خدمات می­تواند از طریق افزایش نهاده­های نیروی کار و سرمایه صورت پذیرد و یا اینکه از منابع موجود به‌صورت کاراتر استفاده به عمل آید. منابع یک کشور عموما محدود می­باشد. بنابراین بهره­وری بیشتر یک ضرورت برای ارتقای استاندارد زندگی یک ملت می­باشد. بهره­وری بیشتر موجب رشد اقتصادی و توسعه اجتماعی می­شود. با بهبود بهره­وری شاغلان به دستمزد بیشتر و شرایط کاری مناسب­تر دست خواهند یافت، در عین حال فرصت­های شغلی بیشتری تولید خواهد شد. بهره­وری بالاتر از یک سو موجب کاهش قیمت­ها شده و از سوی دیگر سود سهامداران را افزایش می‌دهد. به هر حال در یک کشور در حال توسعه­ای مانند ایران بدون ارتقای بهره­­وری نمی­توان مشکل بیکاری را بر­طرف نمود.

برای بهره­وری بالاتر باید ضایعات به هر شکلی که وجود دارد، از قبیل ضایعات در مواد، ماشین­آلات، زمان، نیروی انسانی، فضا و دیگر اشکال آن شناسایی و حذف شود. فرآیندهایی که موجب ایجاد ارزش‌افزوده نمی­شوند باید شناسایی و از چرخه تولید کنار گذارده شوند. ( ولی زاده زنوز، پروین، 1384)

 سطوح بهره ­وری

بهره­وری در سطوح مختلف موردبررسی قرار می­گیرد. بسته به نوع تحلیل و اهداف مورد انتظار یک تحقیق، سطح موردنظر انتخاب و مطالعات انجام می­شود. بالاترین سطح بررسی سطح بین المللی و کوچکترین سطح آن که در نظام اجتماعی موردبررسی قرار گیرد بهره­وری فردی می­باشد. (شکری، سید عباس، 1389)

الف-بهره­وری در سطح بین الملل:

بررسی بهره­وری در سطح جهانی مقوله­ای است که از دیر باز موردتوجه دانشمندان بوده است. امروزه علاوه بر بهره­وری نیروی کار، شاخص­های دیگری درباره بهره­وری انرژی، تکنولوژی مدیریت و ... در سطح بین المللی موردتوجه قرارگرفته است. اقتصاددانان در توسعه و اندازه­گیری بهره­وری در سطح بین المللی و مقایسه کشور­ها با یکدیگر بیشترین سهم را داشته­اند. هم اکنون دو مؤسسه معتبر تحقیقات جهانی به نام­های مؤسسه بین المللی مدیریت[1] و مؤسسه بازار جهان اقتصاد[2] که در کشور سویس مستقر می­باشند. تعداد قابل ملاحظه­ای ملاک را جهت مقایسه رقابت­پذیری برخی از کشورهای جهان که سهمی از تجارت جهانی را در اختیار دارند اندازه­گیری کرده و با محاسبه یک شاخص ترکیبی به نام رقابت­پذیری، توان رقابتی کشورهای جامعه موردمطالعه را محاسبه و آن‌ها را از این منظر رتبه­بندی می­کنند. در سال­های اخیر نیز سازمان بهره­وری آسیایی[3] دراین‌ارتباط پروژه­ای را تعریف و در سطح کشورهای عضو به مرحله اجرا درآورده است.

 


مبلغ قابل پرداخت 14,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۶ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 183

برچسب های مهم

پاورپوینت های دانشجویی و دانش آموزی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما