نظرسنجی سایت

دنبال پاورپوینت درسی کدام پایه تحصیلی هستید؟

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1686
  • بازدید دیروز : 1464
  • بازدید کل : 1698990

پیوند ها

پیشینه تحقیق هزینه سرمایه


پیشینه تحقیق هزینه سرمایه

عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق هزینه سرمایه

فرمت ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 71

همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن

منابع کامل

ممکن است در توضیحات بهم پیوستگی در کلمات وجود داشته باشد ولی در فایل word اینگونه نیست.

 

قسمتی از متن:

ماهیت هزینه ­ها

هزینه­های اقتصادی شامل هزینه­های صریح و هزینه­های ضمنی است. هزینه­های صریح عبارت است

از مخارج واقعی واحد تولیدی برای خرید یا استخدام عوامل تولید. هزینه­های ضمنی به ارزش عوامل تولید اطلاق می­شود که متعلق به واحد تجاری بوده و توسط واحد تجاری به کار گرفته شده است، ارزش این هزینه­ها از طریق آنچه که از بهترین استفاده آنها عاید می­گردد محاسبه و برآورد می­شود. واحد تجاری باید به هر عامل تولید قیمتی برابر آنچه که در بهترین استفاده­اش می­تواند عاید شود، بپردازد. این امر به نظریه هزینه فرصت معروف است. هزینه­های اقتصادی یا فرصت را باید از هزینه­های حسابداری که فقط به مخرج واقعی واحد تجاری جهت خرید یا استخدام عوامل مربوط می­شود و به آنها هزینه­های صریح می­گویند، متمایز ساخت.هزینه­های حسابداری یا تاریخی برای گزارشهای مالی در خصوص مقاصد مالیاتی اهمیت دارد.اما، جهت مقاصد تصمیم­گیری مدیریت، هزینه­های اقتصادی یا فرصت مفاهیم هزینه­های مربوطه هستند ( سالواتوره،[1] ترجمه پورمقیم،1386).

 

طبقه بندی کلی هزینه ­­ها

حسابداری مالی، بیان «هزینه» به عنوان یک اندازه گیری، در عبارت پولی، از مقدار منابع مورد استفاده جهت برخی اهداف، تشریح می شود. در حسابداری مدیریتی، بیان «هزینه» در راه های بسیار متفاوتی به کار می رود. در واقع انواع متفاوتی از هزینه ها وجود دارد ، که برای اهداف مختلفی مورد استفاده می باشد.

فعالیتهای مدیریت، متمرکز بر طرح­ریزی و کنترل است. طرح­ریزی شامل تعیین اهداف و نحوه دستیابی به اهداف است و کنترل شامل عاملی برای اطمینان از تحقق این اهداف است. برای انجام این مسئولیت­ها، مدیران به اطلاعاتی درباره موسسه نیاز دارند. از دیدگاه حسابداری، این اطلاعات اغلب مربوط به هزینه­های موسسه است. در حسابداری مدیریت، واژه هزینه به انواع گوناگونی به کار می­رود و این هزینه­ها با توجه به نیازهای اطلاعاتی مدیریت به روشهای مختلفی طبقه بندی می­شوند. مدیران برای تهیه گزارش­های مالی برون سازمانی، طرح­ریزی بودجه و تصمیم­گیری به اطلاعاتی درباره هزینه­ها نیاز دارند و هر استفاده متفاوت از این اطلاعات، طبقه­بندی و تعریف متفاوت هزینه­ها را می­طلبد. برای مثال، تهیه گزارش­های مالی برای افراد برون­سازمانی، نیازمند استفاده از بهای­تمام­شده تاریخی است در حالیکه لازمه تصمیم­گیری، پیش بینی هزینه­های آتی است. هزینه­ها در همه انواع موسسات اعم از تجاری، تولیدی، خرده فروشی و خدماتی وجود دارند.اما بطور کلی ، انواع هزینه­هایی که انجام می­شود و شیوه طبقه­بندی آنها به نوع موسسه بستگی دارد البته باید توجه داشت فعالیت­های موسسات تولیدی،گسترده­تر از انواع دیگر موسسات است.این فعالیتها شامل خریدمواد خام، تولید کالا، بازاریابی، توزیع و صدور صورتحساب است (گاریسون و همکاران،2003).

بطورکلی هزینه­ ها در موسسات تولیدی به دو دسته هزینه­های تولیدی و هزینه­های غیر تولیدی دسته­بندی می­شوند که در ادامه هریک را تشریح می­کنیم:

 

 


مبلغ قابل پرداخت 16,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۶ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 223

برچسب های مهم

پاورپوینت های دانشجویی و دانش آموزی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما