نظرسنجی سایت

دنبال پاورپوینت درسی کدام پایه تحصیلی هستید؟

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 16
  • بازدید دیروز : 3275
  • بازدید کل : 1690988

پیوند ها

پیشینه تحقیق مدیریت سود


پیشینه تحقیق مدیریت سود

عنوان: پیشینه تحقیق مدیریت سود

فرمت ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 33

همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن

منابع کامل

ممکن است در توضیحات بهم پیوستگی در کلمات وجود داشته باشد ولی در فایل word اینگونه نیست.

 

قسمتی از متن:

تاریخچه مديريت سود

نویسندگان متعددی در سال‌های اخیر به منشاء مديريت سود در ادبیات حسابداری صریحاً اشاره نموده­اند. کوشینگ[1] داشر و مالکوم[2] بیان داشته­اند که گوردون و هوروتیز و مایرز[3] نویسندگان اولین تحقیق تجربی مديريت سود هستند. ایمهاف نیز مقاله هپ ورث[4] را به عنوان اولین توضیح تئوریکی مديريت سود شناخته است. رونن و سادن و اسنو[5] همچنین ایکل و داران[6] منشأ تشخیص مديريت سود را به هپ ورث نسبت می­دهند و وایت فرضیه مديريت سود را به گوردون نسبت می دهد. بنابراین نویسندگان جدید غالباً بیان می­دارند که مديريت سود در ادبیات حسابداری و بازرگانی قبل از مقاله هپ ورث شناسایی نشده است. (کوچکی، 1373)

منابعی وجود دارد مبنی بر این که خواص مديريت سود «روش‌های مختلف حسابداری» به بعد از قرن نوزدهم برمی­گردد در سال 1906 جانسون و مید[7]، در سال 1924 ورشو[8] در سال 1932 پیتون[9] و در سال 1942 دوین[10] همگی کاربردهای تئوریکی مديريت سود را توضیح داده­اند. و سال­ها قبل از اینکه گوردون، هورتیز و مایرز تحقیق شان را انجام دهند میلر رفتار مديريت سود را مورد آزمون قرار داده بود.

بوخمستر فقدان آگاهی را دلیل اصلی چشم­پوشی تحقیقات جدید مديريت سود از ادبیات قدیمی تر درباره موضوع می­داند. وی همچنین عبارات مختلفی را نشان داده است که نویسندگان مورد بررسی استفاده کرده‌اند تا عمل مدیریت سود را برای کاهش نوسانات سود حسابداری توضیح دهند. به عنوان مثال میلر از عبارت «مديريت فایده» استفاده کرده بود. همچنانکه به تازگی اصطلاح «مديريت سود» به «هموار سازی سود» تغییر یافته است. در اوایل قرن بیستم مديريت سود درباره حفظ سرمایه و اندوخته­های مخفی بحث می­کند. سپس در ربع دوم قرن بیستم ویژگی­های مديريت روش­های موجودی پایه مربوط به موجودی کالا مثل فایده­ اصلی روش اولین صادره از آخرین وارده و دیگر تغییرات روش­های موجودی پایه، ترویج یافت. بلافاصله بعد از جنگ جهانی دوم، تدوین کنندگان استانداردهای حسابداری در آمریکا همواره گروهی از پژوهشگران به «روش بد حسابداری» یعنی ایجاد دلخواه اندوخته­ها پرداختند.

همچنان که مديريت سود شرکت­ها و موسسات اقتصادی، علاقه بسیاری از اهل نظر و تحقیق را به خود جلب کرده است اما ادبیات حسابداری و مدیریت مالی سرشار از این نظریه است که مدیران با استفاده از روش­های مختلف حسابداری سود شرکت را در طول زمان مدیریت می کنند. (آقایی و کوچکی، 1375)

 انواع مديريت سود

با وجود تحقیقات گسترده به نظر می­رسد پژوهشگران به تعریف جامع و فراگیری از مديريت سود دست نیافته­اند. شاید وجود انواع مختلف سودهای هموار یکی از دلایل آن باشد ایکل1 معتقد است، یک جریان مدیریت سود یا بطور طبیعی مدیریت شده است یا اینکه عمداً مدیریت شده است که در حالت اخیر مديريت می­تواند واقعی یا مصنوعی باشد. (آشاری، 1994)

و...


مبلغ قابل پرداخت 16,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۶ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 253

برچسب های مهم

پاورپوینت های دانشجویی و دانش آموزی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما