نظرسنجی سایت

دنبال پاورپوینت درسی کدام پایه تحصیلی هستید؟

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 180
  • بازدید دیروز : 843
  • بازدید کل : 1668587

پیوند ها

مبانی نظری رهبری و رهبری تحول آفرین


مبانی نظری رهبری و رهبری تحول آفرین

عنوان: پیشینه تحقیق رهبری و رهبری تحول آفرین

فرمت ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 41

همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن

منابع کامل

ممکن است در توضیحات بهم پیوستگی در کلمات وجود داشته باشد ولی در فایل word اینگونه نیست.



قسمتی از متن:


تعاریف و مفاهیم رهبری
رهبری فرآیندی آنچنان رمزآلود است که از زمان های دور به یک نسبت مورد توجه افراد عادی، دانشمندان و پژوهشگران قرار گرفته است(مرادی،1387). رهبری هنر بسیج کردن دیگران برای رسیدن به آرزوهای مشترک است، عده اي با تاكيد بر روابط، بين افراد ، رهبري را نفوذ بر مرئوسان از طريق برقراري ارتباط با آنان در تحقق اهداف سازمان بيان كرده اند(هامپشون ، 11:2001). رهبري يك مهارت بسيار مهم است كه بر قوت يا بقاء هر سازماني تاثير مستقيم دارد، توسعه مهارتهاي رهبري بر اهميت وظايف، ويژگي ها و سبك هاي رهبري متمركز است، تعيين اينكه كدام سبك رهبري در شرايط مختلف موثرتر است نيز در اين راستا قرار دارد (آموزش هماهنگ،1381).
شخصیت رهبری توانایی اعتماد به نفس برای شکل‏دهی به تفکرات را داراست و با توسعه تصورات مثبت فرد نیازمند شجاعت و اعتماد به نفس برای انتخاب عمدی گزینه ها، مسئولیت نتایج را می پذیرد. رهبري، توانايي ايجاد اعتماد به نفس براي شكل دهي به تفكرات و جهت دهي صحيح در زندگي در راستاي اهداف و فعاليت تصميم گيري براي بدست آوردن و انجام آنچه تشخيص مي دهد است. شخصيت رهبري، فرايند توسعه يك تصوير شخصي مثبت است)فرای ،2009: 80).
رهبران در راستاي توسعه یک چشم انداز جدید و چالش برانگیز و مورد نیاز برای تغییر ناگهانی و شدید (مؤثر) در فرهنگ سازمانی(کدیلو و همکاران، 2005: 5). برای مقابله با تحولات سازمانی می‎کوشند، زيرا رهبري فرايند تغيير هدفداري است كه از طريق آن رهبر و پيروان از مقصود مشترك بهم مي پيوندند و حركت به سمت چشم انداز را آغاز مي كنند(لوب، 2004: 7) و رهبران ایده آل، رهبرانی هستند که همواره به خدمت رسانی به پیروان و احترام به شأن و مقام آنها متمایل بوده مایه رشد و پیشرفت سازمان و حداکثر سازی ظرفیت کارکنان خود اهمیت می دهند) گراهام ، 1991). باچن (1998) نظریه های سنتی رهبری، معمولاً مبتنی بر نوعی مدل سلسله مراتبی بوده اند (قلی پور و همكاران، 1388: 105). وست(2002) تاكيد مي كند كه اعضاي گروه بايستي تاثير متقابلي با يكديگر داشته و بكارگيري منابع عاطفي مورد نياز، رهبران گروه هاي پويا را تشويق نموده و فرايندهايي از حس وحدت كه مشوق نوآوري در محصولات و خدمات است ايجاد مي كند (کلر ، 2006; سامچ ،2006). بهترين رهبران، فرهنگ هاي عملكرد بالا را به وجود مي آورند، آنها اهداف بلند مدت تعيين مي كنند و نتايج را كنترل و بررسي مي كنند و افراد را مسئوليت پذير نگاه مي دارند و همواره سعي مي كنند سازمانشان سريعتر از رقبا حركت كرده و خود را با شرايط جديد تطبيق مي دهند (لوئيس گرستنر، 2003).
رهبران بر اعضاي گروه اثر گذار و موجب شده تا آنها خودشان و استعداد هايشان را درك كرده و آنها حس تعلق به پيروان دارند( نیل ، 2009: 80). وظایف مقدماتی رهبری، ایجاد محیط اعتماد، تغییر عمده و ایجاد یک حسی از هدفداری است(گوشال و همکاران، 1999). با در نظر گرفتن دنياي سازمان هاي جديدي كه نيازمند رهبران جديدي هستند، كه علاوه بر منطق عقلايي و آموزه هاي كلاسيك سازمان هاي عصر مدرنتيته، بايستي مجهز به افراد تفكر جديد بر پايه درك ارزش ها، احساسات بوده و معتقد به دخالت عوامل مختلف در تصميم گيري (خدامي، 1385) باشند. تاثیر رهبری آنچنان قاطع و پر اهمیت است که اغلب در ذهن آدمی جائی برای اندیشیدن به سایر عوامل توفیق یا شکست باقی نمی گذارد(مرادی،1387).
رهبری یک مهارت بسیار مهم است که بر قوت یا بقاء هر سازمانی تاثیر مستقیم دارد، با وجود اينكه مطالعات بسياري درباره رهبري وجود دارد، اما تفسير آن هنوز مبهم است (فرای و همکاران ، 2011: 2). رهبری به دلیل نقشی که در اثربخشی فردی و گروهی ایفا می کند عنوان بسیار مشهوری در مبحث مدیریت منابع انسانی است و از آنجا که موضوع رهبری، انسانها را طی اعصار گوناگون مفتون خود کرده است، تعاریف فراوانی از آن شده است(رضائیان،1383: 375).


مبلغ قابل پرداخت 16,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۶ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 212

برچسب های مهم

پاورپوینت های دانشجویی و دانش آموزی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما