نظرسنجی سایت

دنبال پاورپوینت درسی کدام پایه تحصیلی هستید؟

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 134
  • بازدید دیروز : 1464
  • بازدید کل : 1697438

پیوند ها

پیشینه تحقیق برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی


پیشینه تحقیق برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی

عنوان: پیشینه تحقیق برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی

فرمت ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 83

همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن

منابع کامل

ممکن است در توضیحات بهم پیوستگی در کلمات وجود داشته باشد ولی در فایل word اینگونه نیست.

 

قسمتی از متن:

مفهوم و تعاریف برنامه ريزي استراتژيك

بيشتر برنامه ریزیها براساس ديدگاه عقلايي، داراي شكل «آرمانها و اهداف ـ طرحها و اقدامات ـ منابع مورد نياز» ميباشند. در اين مدلها، ابتدا آرمانها و اهداف سازمان تبيين شده، سپس طرحها و اقدامات لازم تعيين و در نهايت منابع مورد نياز براي انجام برآورد ميگردند. تغيير در شرايط محيط، سياستها، نگرشها، ديدگاهها، ساختارها، نظامها و . . . عواملي هستند كه بر آرمانها و اهداف برنامه ريزي تأثير گذاشته و در نهايت باعث تغيير برنامه ميگردند. برنامه ريزي در شكل عقلايي فوق، ظرفيت و توانايي مقابله با چنين تغييراتي را نداشته و منجر به شكست ميگردد. اين شرايط موجب رشد اين تفكر شد كه در برنامه ريزي بايد بتوان مطابق با تغييرات، جهت حركت سازمان را تغيير داد و جهت و رفتار جديدي را در پيش گرفت. اين نگرش زمينه‌ساز ابداع برنامه ریزی استراتژیک شد. برخلاف برنامه ريزي سنتي كه در آن آرمانها و اهداف تعيين ميشوند هدف برنامه ريزي استراتژيك، تبيين و تدوين استراتژي است. بسته به نوع، تنوع و ماهيت تغييرات موجود در محيط ميتوان تركيبي از برنامه ريزي سنتي و برنامه ریزی استراتژیک را بكار برد (شرکت توسعه خدمات بهار).

برنامه‌ريزي استراتژيك چيست؟

برنامه‌ريزي عبارت از فرايند برقراري يا تعيين اهداف و اقدامات لازم جهت نيل به آنهاست و برنامه استراتژيك به برنامه بلند مدت توجه دارد و پل لازم بين حال و آينده موسسه يا سازمان است. بطور اختصار برنامه استراتژيك موجب بهبود عملكرد و پاسخگويي به نيازهاي محيط در حال تغيير سازمان مي‌گردد و جنبه‌هاي مثبت و منفي آنرا مي‌توان اين طور متصور نمود:

 

1- راهنماي تداوم‌دار براي فعاليت‌هاي سازمان است.

2- به مديران كمك مي‌كند تا فرصت‌هاي مطلوب، مصون و آسيب‌پذير را تشخيص دهند و از بين آنها به انتخاب بپردازند.

3- در پيش‌بيني مشكلات قبل از وقوع، و پيش از شديد شدن، مديران را ياري كند.

4- ريسك و اشتباه را به حداقل برساند.

آنچه در ارتباط با جنبه‌هاي منفي برنامه‌ريزي استراتژيك مطرح است اينكه، پيش‌بيني تغييرات محيطي مشكل است و توانايي و تشخيص سازمان در همسويي با آنها، لزوم به سرمايه‌گذاري در وقت و هزينه نيروي انساني است (بيگي، 1385).

مزاياي‌ برنامه‌ريزي‌ استراتژيك‌

1 - يكي‌ از مزاياي‌ برنامه‌ريزي‌ استراتژيك‌ هادي‌ بودن‌ آن‌ است. اين‌ نوع‌ برنامه‌ريزي‌ جهت‌ و مسير فعاليتها و عمليات‌ سازمان‌ را مشخص‌ ساخته‌ و به‌عنوان‌ راهنماي‌ سازمان‌ عمل‌ مي‌كند.

2 - جهت‌گيري‌ آينده، اولويتها را مشخص‌ مي‌سازد و تصميمهاي‌ امروز را در پرتو پيامدهاي‌ آينده‌ اتخاذ مي‌كند.

3- برنامه‌ريزي‌ استراتژيك‌ نقش‌ هماهنگ‌كننده‌ بين‌ برنامه‌هاي‌ عملياتي‌ سازمان‌ را انجام‌ مي‌دهد و اقدامات‌ واحدهاي‌ مختلف‌ را در يك‌ مسير جهت‌ مي‌بخشد.

4 - با اوضاع‌ و شرايطي‌ كه‌ به‌ سرعت‌ دستخوش‌ تغيير مي‌شوند به‌ روش‌ كارساز برخورد كرده‌ و كار تيمي‌ و تخصصي‌ كارشناسي‌ ايجاد مي‌كند.

5 - برنامه‌ريزي‌ استراتژيك‌ با نگرش‌ بلندمدت، به‌ پيش‌بيني‌ آينده‌ مي‌پردازد و از اين‌رو اطلاعاتي‌ را در خود دارد كه‌ براي‌ اقدامات‌ درازمدت‌ مديران‌ مفيد است.

6 - برنامه‌ريزي‌ و مديريت‌ استراتژيك‌ خواهان‌ بينش‌ استراتژيك‌ در سراسر واحدهاي‌ سازماني، و از جمله‌ همه‌ سيستم‌هاي‌ اداري‌ است‌ و به‌ جاي‌ اينكه‌ عملي‌ مكانيكي‌ باشد نقش‌ محوري‌ افراد، گروهها و نفوذ فرهنگ‌ سازمان‌ را به‌ رسميت‌ مي‌شناسد (برایسون،128).


مبلغ قابل پرداخت 18,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۶ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 182

برچسب های مهم

پاورپوینت های دانشجویی و دانش آموزی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما