پیوند ها
عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق بانکداری نوین
فرمت ورد قابل ویرایش
تعداد صفحات: 48
همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن
منابع کامل
ممکن است در توضیحات بهم پیوستگی در کلمات وجود داشته باشد ولی در فایل word اینگونه نیست.
قسمتی از متن:
بانكداري نوین
بانکداري نوین بر روی عملکرد بانکها تأثیرگذار می باشد. گاهاً بيسوادي مشتري به عنوان مانع مهم در ارائه خدمات و محصولات نشده است. براي بانکها، انگيزه اصلي به کارگيري بانکداري الکترونيکي افزايش تعداد ارباب رجوع و حفظ و نگهداري آنها است. سوددهي بانکها در گذار به رسانه (ابزار) بانکداري الکترونيکي مزيد بر علت شده است.
در طول تاريخ، بخش جوانان توسط مجموعه گستردهاي از بازاريابان تا پيش از دهه 1940 مورد استفاده قرار گرفته است، اما مسلماً ظهور نخستين تبليغات در شرکت پپسي[1]در دهه 1960 به طور چشمگيري بر اهميت و پيامد سنجش نسبي موفق (گروه بندي) جوانان افزوده است.
اين مسأله براي بخش بانکداري اعتباري که در آن رقابت شديد بوده و توأم با نيازهاي مصرف کننده به سرعت دچار تغيير و دگرگوني ميشوند، بسيار اهميت دارد. در حالي که راهکارهاي تکنولوژيکي نوين موفقيتهايي را به دنبال داشتهاند، اما افرادي وجود دارند که باور دارند که راهبرد فناوري به تنهايي اثربخش نخواهد بود زيرا تلاش ميکنند به تعداد بیشتری از مشتريها دست يافته و در نتيجه در لحاظ کردن تفاوتها و اولويتهاي رفتاري مصرف کنندگان ناکام ميماند (رابرت راجيمبانا و اليوت، 2000: 114).
تحقيقات صورت گرفته در مورد اولويتها، انتخابها و پذيرش محصولات و خدمات جديد از سوي مصرف کنندگان معمولاً در چارچوب پراکنده به شکل فراگير مورد بحث و بررسي قرار گرفته و در گذشته به دو رويکرد متکي بوده است. رويکرد اول معطوف به تعريف و شناسايي ويژگيهاي مصرف کننده يا نوآور ميباشد، در حالي که رويکرد دوم به ويژگيهاي نوآوريها (محصولات / خدمات) ميپردازد.
به منظور تشويق پذيرش بيشتر بانکداري الکترونيکي در کشورهاي در حال توسعه، درک بهتر عوامل پيش برنده و موانع تأثير گذار بر پذيرش بانکداري الکترونيکي حياتي است. با پي بردن به عوامل و شرايط تأثير گذار بر توانايي کشورهاي در حال توسعه در پذيرش کامل بانکداري الکترونيکي و درک مزاياي آن، میتوان مضامين راهبردي را براي پژوهشگران و متخصصان در زمينه چگونگي ترويج بانکداري الکترونيکي در کشورهاي در حال توسعه ارائه نمود (شيرا و همکاران، 2010: 64).
نتايج حاصل از پژوهش هاي قبلي نشان داد که موفقيت بانکدراي اينترنتي نه تنها توسط بانکها يا حمايت دولتي، بلکه از طريق پذيرش آن از سوي مشتريان نيز تعيين میشود. اين مسأله تأثير چشمگيري بر پذيرش بانکداري الکترونيک داشته است (پيکارانين و همکاران[2]، 2004: 117).
[1]- Pepsi
[2]- Pikkarainen et al.
مبلغ قابل پرداخت 18,000 تومان
برچسب های مهم