پیوند ها
عنوان: مبانی نظری سیستم های ارزیابی عملکرد
فرمت ورد قابل ویرایش
تعداد صفحات: 37
همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن
منابع کامل
ممکن است در توضیحات بهم پیوستگی در کلمات وجود داشته باشد ولی در فایل word اینگونه نیست.
قسمتی از متن:
طراحی سیستم ارزیابی عملکرد
شاخصهای عملکرد مجزا
شاخص های عملکرد می بایست در یک زمینه استراتژیک قرار گیرند تا بر آنچه افراد انجام میدهند اثرگذار باشد. ممکن است ارزیابی فرآیند کمی کردن باشد اما اثر آن در تحریک عملکرد است و به گفته مینتزبرگ[1] تنها با سازگاری عمل است که استراتژیها درک میشوند.
به عقیده لیانگ[2] و همکاران وی، در بخش تولید ابعاد کلیدی عملکرد عبارتند از : کیفیت، سرعت تحویل، قابلیت تحویل، قیمت و انعطاف پذیری. البته در تعریف این مفاهیم اختلاف نظرهایی وجود دارد. با وجود شاخص های مختلف بررسی کلیه آن ها امکان پذری نیست؛ در نتیجه تنها به بررسی شاخصه ای کلیدی کیفیت، زمان، هزینه و انعطاف پذیری پرداخته می شود. می توان ادعا کرد که این شاخص ها نه تنها در بخش صنعت بلکه در بخش خدمات نیز دارای اهمیت ویژه ای هستند.
شاخصهای عملکرد در ارتباط با کیفیت
کیفیت در تعریف سنتی عبارت است از : «تطبیق با مشخصات» و در نتیجه شاخص های کیفیتی عملکرد بر مواردی نظیر تعداد خرابی ها و هزینه کیفیت توجه کرده اند. اساساً منطق هزینه های کفیت آن است که برای شرایط سازمان یک سطح بهینه از کیفیت وجود دارد. هزینه کیفیت هزینه مازادی است که سازمان در نتیجه عملکرد پایین تر یا بالاتر از این سطح می پردازد.
[1]- Mintzberg
[2]- Leong
مبلغ قابل پرداخت 18,000 تومان
برچسب های مهم