پیوند ها
عنوان: مبانی نظری بازاريابي و بازاريابي داخلي
فرمت ورد قابل ویرایش
تعداد صفحات: 38
همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن
منابع کامل
ممکن است در توضیحات بهم پیوستگی در کلمات وجود داشته باشد ولی در فایل word اینگونه نیست.
قسمتی از متن:
بازاریابی داخلی
بازاریابی داخلی یکی از مباحث نسبتاً جدیدبازاریابی در حوزه خدمات به شمار می رود. بريوگرونروس[1]براياولينبارمفهومبازاريابيدروني رادردهة1980معرفيكردند. درقلبمفهومبازاريابيدرونيايننكتهوجودداردكه كاركنان،بازارداخليدرونسازمانيراشكلميدهند؛يعنيسازمانيكبازاردرونيمتشکل ازمشتريانوعرضهكنندگاندرونياستوتأميننيازهاياينمشترياندرونيبراي موفقيتسازمانلازموضرورياست. امروزهسرمايههايانسانيوداراييهاينامشهود، منبعنهاييخلقارزشپايداربهحسابميآيند.دراصل،بازاريابيداخليبهعنوانرويكرديبه مديريتخدماتنگريستهميشودكهشاملبهكاربردنمفهومبازاريابيوآميختهبازاريابي درمحيطبازاردرونيسازمانميباشد (Varey, 1995) به اعتقاد بری، از آنجائیکه کارکنان بخشفروش خدمات بیشترین تعامل را با مشتریان دارند، بنابراین می توانند نقش قابل توجهیدر ایجاد رضایتمندی مشتریان و نیز ایجاد وفاداری در آنها دارا باشند. طبق تعریف ویبازاریابی شامل جذب، توسعه، انگیزش ونگهداری بهترین کارکنان با استفاده از مشاغلياست که نیازهای آنها را برطرف ميکند. در این تعریف کارکنان، مشتریان سازمان هستند ومحصولی که به آنها فروخته ميشود شغل آن هاست که باید با نیازهای آنها منطبق باشد ودر همین حال سازمان را به اهدافش برساند.بنابراین، بازاريابي داخلي عبارت استاز جذب، توسعه، انگيزش، و تداوم كيفيت كاركنان از طريق شغل به عنوان يك محصول وارضاي نيازمنديهاي آنها. به عبارت ديگر، بازاريابي داخلي فلسفه رابطه و پيمان مشتركبين مشتريان و كاركنان (مشتريان داخلي) سازمان است (Cahil, 1995). به تعبيري،بازاريابي داخلي به عنوان يك شناخت آكادميك، علمي و تجاري در زمينه ارتقا سطحرضايتمندي مشتريان و كاركنان مطرح است (Ling, 2000).
[1] Berry, and Gronroos
مبلغ قابل پرداخت 18,000 تومان
برچسب های مهم