نظرسنجی سایت

دنبال پاورپوینت درسی کدام پایه تحصیلی هستید؟

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 380
  • بازدید دیروز : 2060
  • بازدید کل : 1699744

پیوند ها

تحقیق دیدگاه های نظری نقش زنان در جامعه


تحقیق دیدگاه های نظری نقش زنان در جامعه

عنوان: تحقیق دیدگاه های نظری نقش زنان در جامعه

فرمت ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 90

همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن

منابع کامل

ممکن است در توضیحات بهم پیوستگی در کلمات وجود داشته باشد ولی در فایل word اینگونه نیست.

 

قسمتی از متن:

رویکردهای نظری نقش

کارکردگرایان

کارکردگرایان تقسیم جنسیتی کار را به شیوه­های گوناگونی توجیه می­کنند، گاهی می­گویند زنان برای مراقبت کردن از دیگران، مادری­کردن یا ایفای نقش عاطفی قابلیت بیشتری دارند (مانند پارسونز[1]) و گاهی می­گویند « زنان کاملا عملگرا هستند، یعنی در واقع به نظر آنان جنس مونث فاقد توان جسمانی برای انجام بسیاری از کارهاست، به اعتقاد اینان، تقسیم جنسی کار در خانواده رضایت خاطر افراد، کارآمدی و ثبات نهاد خانواده را تأمین می­کند ( گارت، 1380: 46). در واقع جامعه­شناسان کارکردگرا استدلال می­کنند که در «جوامع پیچیدۀ صنعتی ضروری است زنان خدمتگزاری جسمی و روحی مردان را به عهده بگیرند» ( آبوت و والاس، 1380: 177). کارکردگرایان بر این باورند مردی که در خانه ماندن را بر می­گزیند و زنی که به دنبال زندگی حرفه­ای می­رود هر دو عنصری غیر کارکردی هستند، از دید آنان تقسیم نقش­ها بر اساس عواملی مانند جنس، سن، اصل و نسب و در کل خصوصیات انتسابی از ویژگی­های جوامع سنتی است در حالی که در جوامع جدید توزیع نقش­ها بر مبنای خصوصیات لازم برای آن نقش­ها مثل آموزش، مهارت، تجربه و تخصص و ...با خصوصیات اکتسابی صورت می­گیرد.

تفکیک نقش ها

مفهوم نقش به عنوان نظام انتظاراتي كه در كنش هر كنشگر اجتماعي دخالت دارد، به پارسونز كمك مي‌كند تا تفاوت موضوعي روان‌شناسي و جامعه‌شناسي را مشخص سازد. روان‌شناسي به عنوان علم كنش مي‌تواند نظام شخصيت كنشگران را با علاقه‌ ويژه به تمايلات، نيازها، انگيزش، جريان‌هاي يادگيري و دروني‌سازي هنجارهاي اجتماعي كنشگران، تا جايي كه اين‌ها بر كنش كنشگر به عنوان شخصيت تأثير دارند، مطالعه كند؛ بدون اين‌كه اجباري به بسط خود به حوزه‌ تعامل اجتماعي داشته باشد. در مقابل، جامعه‌شناسي از هرگونه پيوند ناخواسته با روان‌شناسي آزاد است زيرا اين رشته با كنشگران به عنوان شخصيت فردي كاري ندارد و مي‌تواند ايفاي نقش يا كنش سازگار با انتظارات اجتماعي را از شخصيت كنشگر جدا كند (همیلتون،1983: 98).

 

[1].Parsons


مبلغ قابل پرداخت 16,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۷ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 216

برچسب های مهم

پاورپوینت های دانشجویی و دانش آموزی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما